ZÁVODY DO VRCHU

Od sezony 2025 se tým Kostřica Karting Sport bude nově specializovat i na vrchařskou disciplínu. V závodech do vrchu ale nejsme žádní nováčci. Robert Kostřica má již na kontě sérií tří druhých příček na virtuálním závodě Mistrovství Evropy Ecce Homo Šternberk z roku 2022, 2023 a 2024. Letošní kalendář ME ZAV čítá několik krásných kopců, a my si je nenecháme ujít.

OSELLA FA30
Osella FA30 je italský sportovní prototyp, který byl navržen a vyroben firmou Osella Engineering Srl speciálně pro závody automobilů do vrchu.

  • Motor: 2997 cm³ V8 atmosférický vzadu (RPE)
  • Převodovka: 6-stupňová se zpátečkou (Sadev)
  • Brzdy: autoventilované brzdy
  • Hmotnost: 580 kg
  • Výkon: 506 HP (373 kW)
  • První start: 2009 (Monte Erice)
  • Konstrukce: Ocelový rám vyztužený karbonovými prvky, aerodynamické sklo-laminátové kryty
  • Rozměry: 4500 mm (délka); 2000 mm (šířka); 950 mm (výška); 2640 mm (rozvor)
NOVA NP01
(NORMA)
Nova NP01 je sportovní prototypový závodní vůz, který byl navržen a vyvinut francouzským konstruktérem Nova (dříve Norma). Tento vůz je určen pro závody sportovních vozů a závody do vrchu.

  • Motor: 3000 ccm, V8 (Mugen)
  • Převodovka: 6-stupňová sekvenční se zpátečkou (Sadev)
  • Brzdy: 4-pístové ocelové brzdové kotouče
  • Hmotnost: 420 kg
  • Výkon: 450 HP
  • První start: 2011 (Norma M20FC); 2020 (Nova Proto NP01)
  • Konstrukce: Karbonový rám; karbonový monokok s karbonovým crashboxem
  • Rozměry: 4780 mm (délka); 1880 mm (šířka); 1070 mm (výška); 2720 mm (rozvor)